palestin holocoust

palestin holocoust
Gaza# VS Israel# holocoust

Wednesday, June 18, 2008

كحك


الشهور الى فاتت دى سمعت حاجات غريبة اوى سواء مجرد أراء كانت او محاولة فرض رأى

بصراحة مش عارف اسمى الى انا سمعته و شوفته ده ايه غير انه مبرر على ارض


الواقع لنجاح "الالة الاعلامية الصهيونية " و بجدارة فى بث و زرع ما تريده بداخل

الكثير من الشباب مش المصريين فقط ولكن العرب عامً

دردشة بينى وبين معرفة جديدة على الكافى .. جت سيرة فلسطين و كانك جبت مش

سكينة .لا..سااااااطور كبييييير اوى و غرسته فى قلب واحد فيهم


وقال انا مش معترف بمساعدة الفلسطينيين و ان مصر فيها الى محتاج المساعدة و

اعتبر ان دخول الفلسطينيين الاخير و هدمهم للسور اقتحااام ..


قولتله طب مهو شوية للمحتاج المصرى و شوية للفلسطينى .. و انت لو معاك رغيف ده محتاج و ده محتاج يبقى تقسمه


قالى
: كلب مصرى أحسن من 100 فلسطينى

لم يقتنع . و طبعاً دى حرية شخصية .ما اقدرش امسها
والى بياكل على درسه بينفع نفسه
..
موقف تانى :
ان فيه بنى أدم مسلم بيكذب ويشكك فى احد الاحاديث النبوية

ويجادل ويقول ازاى يعنى لو حصل كذا يبقى كذا .. انا مش واثق فى الى نقل الكلام

حرااااام الى احنا وصلنا ليه ده

و يقولك احنا مش عرب .. احنا فراعنة ..نفسى اقول كلمة بس مش هتنفع طبعاً هنا


هنا يتضح النجاح الباهر الذى حققته الالة الاعلامية الصهيونية المسيطرة على 92 % من الاعلام العالمى تقريباً


نجاحها فى تغييب الشباب و زرع الانانية بداخلهم و تثبيت مبدأ .. خليك فى نفسك


فاكريين لما التتار احتلوا الكثير من البلدان كانوا بيدخلوها ازاى


علشان يضمنوا عدم اتحاد دولتين مع بعض لانهم مؤمنين جداً ان الاتحاد قوة و هيتغلبوا
لو الدولتين اتحدوا
يروحوا يبعتوا مبعوث من عندهم للدولة الى جنب الى العين عليها و يقولوا خليك فى حالك يا نجم احسنلك ..

انت ما سمعتش عن التتار ولا ايه ..دول ..ودول...ودول .. خليك بعيد علشان متزعلش يا أموور


وطبعاً لانهم كانوا عاملين دعاية مرعبة للتتار فى العالم كله و كانوا بيستخدموا الدعاية فى نشر و طبع صورة مرعبة عن التتار فى أذهان الناس


فكان كل واحد يفضل انه يخليه فى حاله " دول التتار يا عم " و بعد كدة يدخلوا عليه و

يموتوه طب ما انت كدة كدة ميت و كل دولة مش بتتعلم من الى قبلها
.. علشان هنفضل طول عمرنا نتعلم وعمرنا ما هنعلم

نفس الحكاية بتتبعها الالة الاعلامية الصهيونية حالياً مع العرب ..


يخلوا واحد ينكر عروبته و ينظر الى الجذور *

* ي
خلوا واحد لا يعترف بوجوب مساعدة الفلسطينيين

* ي
خلوه ناس تقول ان المقاومين هم ارهابيون انتحاريون


تخيلوووووا

* و يقولك الاطفال الاسرائيلين و الصواريخ الى بتقع على المدارس الصهيونية و الى بيموتوا

يعنى انتوا حرق قلبكوا قوى الاطفال الاسرائيلية و مش حارق قلبكوا اطفال فلسطين


بصراحة انا قولت لهم كلمة واحدة بس لانى كنت قرفان منهم جداً

" العين بالعين و السن بالسن و البادى أظلم "

لانى لا أعتقد فى الشفقة بالحرب انت موت أبنى يبقى انا هموت ابنك
راح واحد يقولى ايه و ده نفس الشخص الى مشكك فى الحديث " :


بس ربنا ما قلش الطفل بالطفل و الشيخ بالشيخ


طبعاً كنت هرد عليه بس ده واحد تخطى مرحلة الحوار و الفهم .. ده واحد مخه وقف لحد كم التعليمات الصهيونية الغير مباشرة الى

أتحقنت فى عقله

و نفس الشخص يقولى ايه " ايه الرابط الى يخلينى اساعد الفلسطينين .. رديت عليه

قولتله يا عم مش هقولك العروبة علشان انت بتنكر عروبتنا .. مش هقولك الانسانية ..

هقولك الرابط الاقوى الى حث على الانسانية .. الاسلام


طلعت واحدة من جنبى " انتوا أيييييه !!! بطلوا بقى النظرة دى ( قصدها تقول رجعية

يعنى
) ليه ما تقولش الانسانية ليه نبص للواحد على اساس دينه .. أدى واحدة تالتة

داخلة فى الحوار من النص مش عارفة حاجة و بتدعى الثقافة و المعرفة و دخلت كمان فى تفسير القرآن


آه و الله .... " ان احسنكم عند الله اتقاكم " الاستاذة الدكتورة بتعلق عليها قائلة :


ربنا ما قالش أسلمكم ولا مسيحكم ولا يهودكم ... بطلوا بقى النظرة دى و طبقوا القرآن صح


قولتلها و الى هينفذ تعاليم القرآن هو من سيكون الاتقى الى بتتكلمى عليه و القرآن ذات

نفسه الى حثنا على الانسانية و هو الى دعانا الى ان نساعد الكافر به اذا استغاث بنا حتى

يسمع كلام الله .. فأنا بدل ما أجبلك فرع من فروع الشجرة جبتلك الجذر كله


المهم انه فيه ناس تخطت من زمن مرحلة امكانية الحوار


و التانى يقولك انا بشكك فى الحديث " ايما امرأة استعطرت فمرت بقوم فشموا ريحها

فهى زانية
" .. ويقولك ما هى احكام الزنى ده من ضمن شروط انك تمسك واحدة بتزنى

انك تجيب مش فاكر بصراحة قال أد ايه فانا رديت عليه بقولى :

.(كحك)

هو انا اقولها أثبتى كما كنتى لغاية ما اروح اجيب شهود و آآجى


يقولك انا ما أضمنش مين الى نقل الحديث و أتنقل صح ولا لا ده فارق العمر 200 سنة

و حاجات كدة يعنى

المهم مش هخوض فى الموضوع ده كتير لانى هتعمق ولو تعمقت مش هعرف انا بكتب ايه .
بـــس

بجد مبروك للالة الاعلامية الصهيونية النشيطة و المتحركة و المسيطرة فى ظل غياب و

أسترخاء الوسائل الاعلامية العربية

المتخاذلة احياناً _ المضللة فى بعض الاحيان _ العاجزة كل الاحيان _وفى كل الاحوال هايفة أيضاً

يا جماعة لما تقف مع بنت امريكية لم تتجاوز الـ 12 عاماً و تلاقيها بتكلمك فى تركيبات
كيميائية مش فاكر مين الى كان قالى عليها


يبقى نعترف بفشل التعليم عندنا الى بقى تحت الارض ... انا بقيت بتكسف و انا بقول انا مصرى

على الفيس بوك قريت حاجة عجبتنى أوى
لم لم أكن مصرياً يبقى قشطة
و هى كدة فعلاً قشطة أوى

Nidaal

21 comments:

Anonymous said...

Considering the fact that it could be more accurate in giving informations.

NIDAAL .R said...

SUPER LOTTO :
INFORMATIONS ABOUT WHAT ?
informations more than this fact's
when somebody said : we are not arab
ppl .. when somebody Presumed that a Muslim
And deny the prophet Mohammad said
what fact's more than that truth
the reason's is:
Zionist media, who succeeded in changing the mind of young people
And the weakness of faith Else questioned
..
thanx for visiting

بنت الصالحين said...

و مين سوبر لوتو ده اصلا

علي راي جمعاوي روش طحن
فكك منه
:)))


الموضوع علي فكره كبير اوي ويحرق الدم خالص

بس انت حاولت تختصر علشان مايجيش لحد جلطه



هتجنن يانضال من اللي بقي يحصل

بحس ان الناس مبقاش عندها دم


نفسيتي بتبقي زي الزفت اما بشوف النوعيات دي


معلش تفاءل خيرا

اومال الملتزمين والملتزمات بيتحاربو ليه دلوقتي وفي كل حته ومن الاعلام ومن اهلهم

ماهو علشان كده

بس ماتقلقش

النصر قريب جداااااااااااااااااا



وتفاءل بالخير يانضال


مش فاهمه برده جزء من المدونه ومش فاهمه العنوان
يلا خير ان شاء الله

السلام عليكم

NIDAAL .R said...

أختى الغالية / عاشقة الفردوس
عارفة بجد بيعجبنى فيكى انك كأنك جوة دماغى عارفة انا ليه عملت كدة وليه عملت كدة وليه ماعملتش كدة بسم الله ما شاء الله عليكى
فعلاً الموضوع انا حاولت اختصره جداً ودول تلات مواقف بس لكن انا شوفت كتييييير لو جبت مدونة تانى قد دى مش هتكفى
....
أيه الحتة الى انتى مش فاهماها فى التدوينة
قوليلى و انا اوضحها لك
اما بالنسبة للعنوان فبلاش لانه مصطلح عندنا لكلمة مش كويسة وبصراحة هو ده انسب عنوان يتحط للشخصيات الى فى الموضوع ده
تحياتى
ولازم تبعتى الحتة الى مش مفهومة
مستنى

Soooo said...

بقى التتار كانو بيقولوا خليك فى حالك يا نجم احسنلك

وخليك في حالك يا امووور

ده ايه التتار اللي مالشرابيه دول؟؟

وبعدين اللي يقولك فلسطين ماتستحقش المساعده .. قوللو ماشي .. بس ايه من وجهة نظرك اللي يستحق المساعده وهل انت بتساعد ولا لأ

واللي يفسرلك آيه من القرآن الكريم على هواه ده مش يتقاللو كحك .. ده يتقلعلو الجزمه .. ويتشمم الشراب
عشان يتعظ

اه صحيح
انا لسه قاري حوار الكباين دلوقتي
ممكن احجز كابينه ليوم الجمعه الجاي؟؟؟؟



سلاموووووووووووز

بنت الصالحين said...

:)))

لا بقي خلاص انت بتقول ان العنوان لكلمه مش كويسه

خلص بقي

ابقي اكتب تنويه يانضال ان فيه كلات لايسال عنها
:))))))))))


ربنا يكرمك

بنت الصالحين said...

بالنسبه لردي عليك في الشات بوكس

ده ردي لكلامك الكتييييييير جدا عليا

انا مستحقش كل الكلام ده

الله يغفرلنا جميعا يانضال

الرنتيسى said...

نضال باشا
دى اول مرة اخش مدونتك عجبتنى اوى الفكرة بتاعتها وعجبنى اكتر المواصلة والاستمرارية
تحياتى واحترامى
وعندى لك اقتراح -نصيحة ما تاخدش به - ممكن تغير اسم التدوينة من كحك لبطيخ او بامية او اى حاجة فى السلطة
بس بصراحة انا ما بالومش على النماذج اللى انت ذكرتها واتكلمت عنها النماذج دية للاسف ما هى الا ضحايا لحاجات كتيرة اوى منها الاعلام اللى انت اتكلمت عليه ومنها الفساد التعليمى اللى انت برده قلت عليه ومنها الضياع الاجتماعى ومنها ومنها حاجات كتير اوى وده اللى بيخلى مسئوليتنا كبيرة جدا فى اننا ناخد بايديهم

Unknown said...

نضال ايه حوار الكحك انا مقدر اللى غيظك لانى كنت معاك فى بعض الحوارات وسمعتها بس ممكلكش غير انى اقولهم لو فلسطين مش محتاجة مساعدة يبقى مين اللى هيتساعد واذا كانوا بيتكلموا ويقولوا نساعد المصريين فى الاول وبعدين نبص لبره طيب ما امريكا بتساعد الصهاينة على محو فلسطين وهيا فيها نسبة فقراء عالية جدا
ــــــــــــــــــــــــــ

عموما انا مررتلك تاج الاحلام مستنى اجاباتك يا حلو

تقبل تحياتى

NIDAAL .R said...

سوووووووز
لا ده قالوه خليك فى حالك يا نجم
وعلشان ماتزعلش يا أموور
وبالنسبة للكابينة هدور فى الدفاتر لانها كانت كلها محجوزة لغاية 2498 فلو ممكن تستنى اوك لانى لاغى المحسوبيات نهائى دى فلوس يا عم الحج فلوووووووووس
هههههههههههههه

NIDAAL .R said...

عاشقة الفردوس
انا كاتب فى اللابل بار ماحدش يسأل عن العنوان .. وهى مش كلمة قبيحة يعنى بس مش ينفع اقولها هنا .. بس
ثم ان الكلام الى انا بقوله فى الشات بوكس عندك ده اقل ما يمكن ان يقال
بدون ادنى مجاملة انا مش بعرف اجامل حد والله
وربنا يغفر لى ويغفر لك
اللهم آآآمين

NIDAAL .R said...

الرنتيسى
اولاً شكراً لاطرائك الجميل جداً على مدونتى المتواضعة
ثانياً : اشمعنا مش عجبك اسم كحك وعايز اى حاجة فى السلطة .. انت عارف الاول الرمز التشفيرى الى بتعبر عنه كلمة كحك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هههههههههههههههههههههه
بس انا بلوم على النماذج دى ...ليه؟
لانهم فى مرحلة عمرية متقدمة يعنى اصغر واحد فيهم عنده 26 او 25 سنة يعنى المفروض انه يتلقى المعلومة ويحللها ويبحث فى مدى مصداقيتها و يشغل عقله بقى .. انا ما بلوموش لو هو ولد صغير او بنت لسة فى الاعدادى لكن دول ناس
معاهم بكالوريوسااااااات
مع الاعتراف بفساد كل جهاز فى مصر سواء التعليمى او الشئون الاجتماعية او ..او..او. كتييييير اوى يا جدع
شكراً على الزيارة واتمنى الدوام

NIDAAL .R said...

قشطة يا ابو دهشان
أديك يا عم كنت معايا فى مرة من المرات
ومرة تانية استفردوا بيا يا معلم بس على مين خرستهم و تاوتهم بعيد
عقول مستفزة يا ابنى .. عارف احساسى بيبقى ايه بعد ما بقوم من وسطهم ..
بس ما عدا الواد جولدا ... انى كنت قاعد مع شوية متخلفين عقلياً وبيهرتلوا
..
اشوفك الجمعة على البورصة
على الساعة 6_7
قشطة

مصــــري said...

نضال

تحياتي علي البوست الرائع
ومع إنك سمعت رأيي في البورصة
وأنا من هواة الرغي

يبقي نكتبه هنا
أنت علي حق في الرجوع للعقيدة مرة تانية.

وان الدين هو الاساس
والناس اللي متحيزة لأطفال إسرائيل.
فليـُسألوا في قبورهم عن تعاطفهم هذا.
وليـُسألوا أيضاً عن نقمتهم علي أطفال غزة.

تحياتي مرة أخري
سعدت بمعرفتك
أسـامة

عدنان أحمد said...

السلام عليكم
احييك يا نضال على موضوعاتك الهادفة
و احييك على الايجابيه و المبادرة
و ان كنت مازلت اتساءل
اين عراقنا من كتاباتك ؟

تحياتي ليك
عدنان

Empress appy said...

ايه يا سيد قشطه مالك
ههههههههههه
وايه كميه الكحك ده الا بقولك احجز كيلو هديه منى ليه هههههههههه
وهو انا عارفه الشخص الغريب ده يا بني بص دول ناس فل عليهم باصي بس يا مان وانا اتصرف ولا يهزك هطلهم

•√أريـ السمر ـج√• said...

بوست جميل فعلا ..
لكن انا حأقولك شىء .. أنا شفت فلسطنين بصراحة خسارة فيهم الكلمة دي من الاصل و دول اللى شوهوا القضية لانهم بيتاجروا بيها.. انما مش معنى كده ان كل الفلسطنين ما يستاهلوش .. أمال الناس اللى بتقتل و مروعة فى وطنها و بيوتها لو ما استحقوا المساعدة مين يستحق .. الفكرة مش مصرى و لا فلسطينى احنا مسلمين يعنى لازم نعين بعض
أنما المشكلة اننا نتمنى ان المساعدات دى توصل للى يستاهلوا فعلا مش اللى بيتاجروا بيهم و يكسبوا العطف و ما بيوصلوش شىء

دمت بكل الخير

NIDAAL .R said...

مصرى :
نورت المدونة .. وانا يهمنى انى اسمع رأيك هنا لانك هتكون خدت مساحة للتفكير أكبر من المناقشة وجهاً لوجه
" العين بالعين و السن بالسن و البادى أظلم "
أنا شخصياً بيحزننى موت أى كائن حتى لو حيوان ولكن اسرائيل لم تترك للفلسطينيين اى خيار .. بعد ما موتت اطفال فلسطين بالجملة

NIDAAL .R said...

أسير حبيبتك :
أنت هتجيبلى تهمة ولا ايه يا عم
أيه اسير حبيبتى دى ..انا مالايش حبيبة اساساً .. هههههههههههههه
بس يا عدنان .. انا مش مهمل عراقنا خالص .. ويستحق كما تستحق القضية الفلسطينية .. وانا بحاول فى بعض المواضيع انى ادخل العراق فى سياق الموضوع وأعمله ربط مع القضية الفلسطينية بشكل او باخر
تحياتى ونورت المدونة

NIDAAL .R said...

آآآآآآآبى
وعندك كيلو كحك للاستاذة ولفه
عايزاه ربطة بفيونكة ولا عادة
هههههههههههههههههههههههههههه
الشخص الى انتى عارفه ده اقل واحد فيهم وبيقول فكرته ووجهة نظره ولازم احترم رايه حتى لو غلط .. وعلى فكرة انا وهو متفقين اننا نحط افكارنا و اختلافتنا على جنب ونبقى اصدقاء بعيداً عن الاشياء دى كلها
عارفة .. انا مش زعلان انهم ضد وجهة نظرى او الحاجات دى كلها .. انا زعلان بان الصهاينة و اعلامهم بالتعاون مع الاعلام المصرى أستطاعوا تغيير و تغييب عقول الشباب بحاجات هايفة اوى
زى الحرامى لما بيكون عايز يسرق ..بيشغل بال الزبون باى حاجة تانية و بيسرق
تحياتى

NIDAAL .R said...

أريج السمر :
اولاً شرفتى المدونة و كلامك مظبوط 100 % هناك ممن لا يستحقون نيل شرف كلمة فلسطينى
وبرده زى ما حضرتك قولتى ان هناك ايضاً من هو فى أمس الحاجة للمساعدة
الى بره فلسطين ما بعتقدش انهم بيستحقوا مساعدة لانهم مش محتاجين اساساً
انا بتكلم عن الى جوة الضرب و الغارات
و انا أتكلمت بان الرابط الاسلام لكن البنت دى بتقول ليه ما نقولش الانسانية .. وانا عايز اوصل لها ان الى علمنا الانسانية هو الاسلام .. لكن ربنا يهدى بقى .. هى مش مدية لنفسها مساحة ولو ثانية واحدة للتفكير فيما يقال امامها
تحياتى و نورتى