palestin holocoust

palestin holocoust
Gaza# VS Israel# holocoust

Friday, August 29, 2008

بشائر قانون الارهاب _ حتى العسكرى بقى مفترى

EXCLUSIVE

بشائر قانون الارهاب _ أعتداء على الفتيات فى الشارع



فى تتابع لاعتداءات الشرطة المصرية على المواطنين المصريين أيضاً قد كانت هناك أمام مكتب النائب العام حادثة أعتداء لم نسمع يوماً عن مثيل لها فقد قام عسكرى من الشرطة بالتجرد من كل معانى الرجولة و الاخلاق وأعتدى على فتاة بصفعها مرتين امام قياداته و المارة فى وضح النهار بدأت وقائع تلك الحادثة اثناء توجه الفتاة لسؤال أحد العساكر عن أحد الشوارع بعد ان اجهدها البحث عن الشارع فجاوبها بالنفى و شرع فى مغازلتها بالفاظ جارحة فقررت الاختفاء من امامه و لكنه اشعل الموقف بتوجيه السباب لها باسم والدتها فثارت الفتاة وذهبت لشكواه عند الظابط المسئول عنه وفى طريقها الى الظابط قطع عليها ذلك العسكرى الطريق وصفعها على وجهها مرتين متتاليتين مع توجيه الشتائم القذرة لها ولم يتحرك قواده ألا عندما تجمهر المارة فثارت الفتاة و شرعت فى البكاء
بينما اتى شرطى برتبة عقيد فى نفس اللحظة و قرر ان يستقطب غضب الفتاة فثار قائلاً
" ده يتحول لمحاكمة عسكرية .. فوراً "
و لم تمر الا ثوانى قليلة و انسدل الستار عن المخطط لامتصاص ثورة الفتاة و ذهب ظابط من جهاز أمن الدولة كان يجلس مع ذلك العقيد أثناء الوقفة الاحتجاجية التى نظمها شباب 6 أبريل ذهب وجلب معه مشروب بيبسى فى علبة كانز ثم ثار قائلاً :
" أنا هروح أشهد معاكى "

و بالفعل تم استيقاف تاكسى بالطريقة المعهودة للشرطة " بالقوة "
وركبت الفتاة و ركب معها الظابط الذى ظننته لوهلة انه شهم ورجولة و ذهبت
ماشياً ببطء وراء كل من العقيد بطل السيناريو و ظابط من جهاز أمن الدولة كمحاولة لمعرفة مصير تلك الفتاة و العسكرى ففوجئت بما سمعت و كان كالتالى " أحنا جبنالها كانز يا باشا علشان يسلك الامور و ما تقلقش انا بعت معاها واحد من تلامذتى و هو هيقوم بالواجب ويقنعها ان المحاكم و أقسام الشرطة مؤرفين و هى أحسن لها تاخدها من قصيرها بدل ما تتبهدل ... ها ها ها تلميذك يا باشا " و أكيد تلميذ الشيطان عمره ما هيبقى ملاك
وكما يقول شباب 6 أبريل .. أمن الدولة يا أمن الدولة ...أنتى فين وفين الدولة
.............

قانون الطوارئ قد جعل من حق الظابط او امين الشرطة
انه يوقفنى و يفتشنى كمانو يعتقلنى بدون ابداء اسباب
.. و قولنا هو ده الواقع ونمشى بيه مش مشكلة لكن لما توصل
ان عسكرى ولا حتى لواء يعتدى على بنت و فى الشارع وبالنهار و امام مكتب النائب العام و بجوار دار القضاء العالى و فى حضرة رؤسائه .. يبقى ده قمة التجبر
و الفساد العلنى فى جهاز الشرطة و الافتراء الى بنقابله كل يوم فى الشارع
و التى لم تسلم منه حتى الفتيات و لم يسلم من ألاصابة بمرض الافتراء حتى العسكرى
مهو خلاص .. ما بقاش فيه كبير يا مبارك يا صغييييييييييييييييييير

NIDAAL

10 comments:

ahmed_k said...

فعلا مهزله ما آل اليه حال البلد
ولكن لابد للشمس يوما أن تشرق
وللظلام أن ينجلي

وهؤلاء سيلعنهم التاريخ
وسيصبحون عبرة لكل متكبر جبار

الظلم يا أخي نهايته سيئه
ودعوة المظلوم ليس بينها وبين الله حجاب
فهنيئا لهم دعوات ملايين المظلومين عليهم

خزي في الدنيا وغذاب اليم في الآخره

وتقبل أخلص تحياتي
ورمضان كريم

Empress appy said...

العسكري مش من حقه التفتيش يا نضال
ان لسه مهزئه امين شوربه اسم الله عليه علشان بيقول الشماسه ممنوع بتاعت العربيه قولت له بقالها سنتين يا حج هو انت نايم فرجت عليه عباس الغقاد الزابوووط كان واقف مفتحش بقه
هى غلطانه تديله بالشور اللى فى رجلها فو هو اللى غلطان

مصــــري said...

نضـــــــــال

أنا قرأت الخبر في أبناء مصر
هو انت اللي كاتبه ولا ايه؟

أنا رأيي من رأي آبي
كانت خلعتله عينه ولا قضمت حنجرته
وبيقولوا بلد الأمن والأمان قال

ما زال تحت الرماد نار ياصديقي
وربنا يسهل والليل ينجلي

تحياتي
أسامة

NIDAAL .R said...

ahmed_k
فى مصر الظلم نهايته مش سيئة والا كان ممدوح أسماعيل فى السجن و بيستأنف على حكم الاعدام الى صدر ضده .. ده لو الظلم نهايته سيئة فى مصر
فى مصر الظلم نهايته مش شيئة أبداً والا كان المسئولين الحقيقين عن سرطنة المصرين فى السجون الان مش بيتفسحوا بعربياتهم و يتمتعوا بأموالهم ..
حسبنا الله و نعم الوكيل فى كل من تجبر و نسى ان الله هو أكبر

NIDAAL .R said...

Appy :
انا بتكلم على ارض الواقع و من الاخر انا رميت القوانين لانها مالهاش اى لازمة نهائى دى بلد بلطجة و المتسامح و المحترم فيها بيلبسوه قضية و بيروح مارينا الدولة جنب مارينا المحطة عالطوول
القانون الحالى هو : بوس ايد بابا مبارك وماما سوزى قبل ما تروح الشغل الصبح انتى بقى بتعملى كدة ..اديكى مش بتنفذى القانون .. أقبضوا عليها انها عدوووووووووو

NIDAAL .R said...

Appy
انتى كان عندك فرصة تمرمغى بكرامته الارض لكن البنت دى ما كانش عندها اى فرصة خالص لان ظباط الشرطة خفوا العسكرى الى انا حاولت اوصله علشان اصوره بس خفووووه نهائياً و البنت ركبت التاكسى مع ظابط امن الدولة و شكراً .. وديت الخبر لجريدة البديل النهاردة ولكن بما ان مافيش مستندات ولا أسماء فبالتالى ماكانش ينفع يتنشر خالص .. وبرافو عليكى

NIDAAL .R said...

مصرى و ... :
انا مش قايلك يا راجل انى بكتب اخبار فى أبناء مصر .. ايوة انا الى كاتبه و انت مش شايف اسم نضــــــال هههههه
بس حظها الوحش ان كان الصحفيين الى بيغطوا أحتجاج شباب 6 أبريل مشيوا و ما كانش فيه غيرى و ده من حظى الكويس علشان الانفرادات بقى و انت فاهم
هههههههه .. لا.. انا بجد زعلت جداً علشان الصحفيين كانوا مشيوا على الاقل هما محترفيين شوية هيعرفوا يعملوا حاجة

Anonymous said...

انا انتظرت فى اخر البوست تقول ده كان مشهد فى فيلم لخالد يوسف ...خلاص وصلت للبنات وهما شايفين ان دية الموضوع ازازة كنز ..ربنا يلطف بينا ..الواحد يا نضال كل ما يقرا حاجات من العينه دى نفسه بتقشعر وااقول فى عقل بالى البلد مبقاش يتقعد فيها انا لو مش بنت كنت قدمت على هجره من زمان اه ده غلط اسمه هروب بس مش بحس غير كده..اما الجمله اليى انتا بتسالنىعليها نضال ..متخدليش على كلام ..يعنى جمله عاديه فى سياق عادى ياابنى لو فضلت تركز فى كل حاجه هتعيا بعدالشر عليك يعنى..الا قولى بعد البوست ده هتلاقى حد ليه نفس يقول رمضان كريم..

NIDAAL .R said...

ههههههههههه ... رمضان كريم
انا ليا نفس ايوة علشان انا اتعودت على سماع اخبار قاتلة كل يوم و انا و الله مش بفرح علشان انا بنقل الاخبار الى زى الفل دى بس انا بحاول اكون ناقل للى بيحصل فى الشارع و مش بيتنشر فى اى جريدة و بيتكتم عليه و انا كنت فكرت اهاجر من زمان بس قولت لا دى بلدنا و مش ينفع نسيبها وده يبقى اسمه هروب .. بس ميييين انا اعتقد ان لو الفرصة لاحت بس فووووووو

NIDAAL .R said...

عايزة أتطلق :
مش انا والله .. ده حضرتك .. لكن انا ممكن اقول انا عايز اهاجر انا عايز اتجوز انا عايز اتوظف انا عايز حقوقى من الاخر .. وانا اسف انى نسيت اكتب اسم حضرتك فى التعليق الى قبله .. و معلش انا موووصر على معرفة كانت بتعنى ايه الجملة انا مش بعرف استريح الا لو عرفت الحاجة معلش ...طبع وحش بقى بس بالله عليكى يعنى ايه ؟