palestin holocoust

palestin holocoust
Gaza# VS Israel# holocoust

Sunday, May 25, 2008

انا لما كان واقف معايا

بحاول ادور على دخلة جاامدة بس مش لاقى او مش جاية فى دماغى مع انها كانت فى دماغى من ساعتين بس
بس اخوكم بقى الزهايمر عنده عالى اوى .. انا شاكك ان انا بيروح من ورايا يتعاطى مخدرات او يشم كللاه و يصحى تانى يوم
مش فاكر اى حاجة .. و ده مين الى بيروح يتعاطى .. انا لما اكون واقف معايا بيسهينى
طبعاً انتوا توهتوا مع انا بس معلش خليكوا مع معايا ده منحرف شوية و عاقل برده !!!!!!
البوست ده من زمان و انا نفسى اكتبه بس كنت مستنى ادعمه ... ايوة ادعمه بالصورز , علشان الجمع بس
لما بخلص الكلية بروح راكب لغاية التحرير ميكروباص و بعدين انزل اتمشى لغاية الكوبرى الى عند بولاق ابو العلا
و بعدين اركب ميكروباص تانى لغاية ساقية عبد المنعم الصاوى
و كنت فى كل مرة بشوف مناظر مش هقول اكتر من انها ما تنفعش تكون فى بلد اسلامية و حكومة بلد اسلامية
ندخل فى المفيد و انه فى تمام الساعة ... يعنى كان وقت ما بعد العصر كدة على الساعة عشرة الفجر بالظبط
ماشى على الكورنيش من كوبرى قصر النيل الى كوبرى ابو العلا و شوية مناظر بقى ايه ما اقولكوش بقى
حاجة كدة بسم الله ما شاء الله تفتح النفس .. مواضع ايادى الى حد ما فى وضع الطوارىء
اقتراب حاد جداً برغم وجود لافتة تحذيرية مكتوب عليها ممنوع الاقتراب او التليين
و على ما اتذكر انى شوفت مرة واحد بيبوس واحدة كدة فى الشارع و فى وضع ايه .. كان نفسى تشوفوه و اهى نظرة اولى
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
المهم انى جت فى دماغى فكرة هايلة جداً و مربحة جداً جداً
و هى :
تيسيراً على الشباب الواقعة و الى مش لاقيا تتجوز و شبابنا الكووول الى مش لاقين شغلانة غير انهم يكتروا و اللهم لا حسد فى الجيرل فريند
خلاص يا ولاد قدمنا طلب للحكومة انهم ينشئوا كباين بامتداد الخط الشرقى و الشمالى و الجنوبى و الغربى للكورنيش
ومستنين الرد و الموافقة الاكيدة
.طبعاً انا كنت فكرت باننا نجيب سراير كمان لكن الحكومة كانت هتعارض علشان المنظر العام امام السياح
و علشان عارف ان حالة الشباب كحط خالص هخلى يوم الجمعة مجاناً بس بالحجز لانه لو مافيش حجز هلاقى مصر كلها عايزة كبينة
و باقى ايام الاسبوع الساعة باتنين جنيه بس علشان الدنيا غليت وبقت صعبة
و طبعاً كنت هحط فى كل كبينة تكييف .. بس لاحظت ان الى جوة هيبقى متكيف وحده



واحد فى الصف الى بره المدرج خالص عند البوفيه يقولى
طب مهو الشرطة هتقرفنا و تعاملنا معاملة مرتادى بيوت الاعارة
احب اطمن كل شاب و فتاة ان الى انتوا خايفيين منهم دول هيبقوا واقفين بره بيحموكوا و ده مش حباً فيكم
لكن ده علشان هما مستنين دورهم فهيضطروا يحموكوا علشان الانجاز بس ... أقلب .. الى بعده
واحد تانى اهو شكله هيقرفنى !!! اووووووووووووف... أتفضل يا أبنى
طب و الى فاشل و مكتئب و مش بيعرف بنات ولا بيعرف يعلق بنات يعمل ايه ؟
تصدقوا الواد ده طلع بيفهم و ضرب سؤال فى الصميم
بص يا حبيبى تيجى فاضى تيجى مليان هتدخل الكابينة هتدخل ما تقلقش عندنا كل حاجة متوفرة و زيادة كمان
دى مصر كلها هتبقى من بكرة عند كباين الكورنيش يا باشا !؟
لا يا نجم مهى هتفرق فى السعر .. كله بتمنه ... لو هتدخل الكابينة و حاجتك معاك ساعتك بـ 2 جنيه
أما لو مش جايب اى حاجة هتبقى ساعتك بــ 15 جنيه بس .. خلى الشباب تهيص و اهو يبقوا متدارين
طب ينفع أجيب مرافق يا بيه ؟
ايه الاسلوب الشوارعجى الى بيكلمنى بيه الولد ده
ما علينا .. المصلحة فوق الكرامة مش مشكلة .....ممنوع لاننا لسة مش عاملين حسابنا فى مساحة الكابينة
...............
ده كان الاقتراح و الحوار المتوقع عند موافقة الحكومة على الكباين الافتراضية
و شكر خاااااااااااص جداً للاخ و الزميل هيثم الدهشان لانه بصراحة هو العامل المساعد الرئيسى على التقاط صورة من الصور
و بصراحة كانت اهم صورة توثيقية هو عمل نفسه كانى بصوره و روحت لافف العدسة سنة صغنتوتة أوى و أووووب تك تاك ترن
جت الصورة ..... و هتلاقو حتى تمن 1:8 وشه باين
لازم التدعيم بالصور ولا ايه ؟
عايز رأيكم فى مشروع الكباين ده ده انتوا هتكلوا شهد مكررمن وراه
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

وأعتذر لو ان اى شخص تأذى بسبب اى لفظ ... واقعنا مرير

Nidaal

23 comments:

Fahd said...

ربنا يهديك يابني

انت ايه اللي حصل لك

تعرف بتفكرني بايه

ساعات لما نركب مني باص والردنيا زحمة جدا ونصنا في الشارع والواد التباع عمال ينادي ينادي

ومفيش مكان نقف

في الاخر بنعمل ايه

بنادي معاه

ويكون شر البلية ما يضحك

لكن اوعي الناس تصدق والحكومه تلاقيها فرصة حلوه للكسب

ربنا يسترها علينا


كل الناس اللي بتروح شرم بتتكلم عن انها من اقذر بقاع مصر
ويتوقعون لو كان من شأن منطقة ان تخسف فستكون شرك الشيخ


ربنا يهدينا ويصلح حالنا

وياخد اللي كان السبب

همس الاحباب said...

ههههههههه
ايه يا نضال ده
وانا بقول عليك عاقل وهادى
ناوى تبوز البلد اكتر ما هى بايزة يا راجل
بس تعرف انها فكرة جهنمية للحكومة
وبكرة تلاقى الكورنيش كله كباين
وبعده اطفال بتعيط مش عارفة مين بابا ولا ماما
وعليه العوض ومنه العوض على القيم والمبادىء فى بلدنا
بس استنى عليه لما اشوفك فى البورصة
تحياتى وتقديرى
خالد

Lobna Ahmed Nour said...

هي صحيح مبادرة طيبة منك انك تقترح الاقتراح الهايل ده .. بس انا شايفة ان الولاد والبنات القطاقيط مش محتاجين يستخبوا خالص دول ماشاء الله ما يعرفوش حاجة اسمها كسوف او خوف من ربنا او حتى من الناس .. وهنبعد ليه شوف جامعة القاهرة مثلا ازاي اتحولت مساحاتها الخضراء المكسية بالورود والرومانسية لمتنزه ظريف لتلاقي العصافير المثيرين للاشمئزاز
ربنا يهدي ..

الـسـيـدة نـون said...

احم احم
انا ردى على الموضوع ده هيتضمن كلمات ابيحة اوى اوى لدرجة محدش يتصورها
ولذلك احب احتفظ بالرد اللى عايزة اقلهولك لنفسى

وكمان برضه انا كان ليا مشاهدات للكورنيش والى بيحصل على الكورنيش
وبرضه المشاهدات اللى انا شوفتها حاجة هوبا هوبا خالص
يعنى برضه مش هاقدر اسردها هنا
ولا حتى لما اشوفك
انا اتكسف اقول انا شفت ايه
ده انا شفت بلااااااااااااوى
اللى انت بتحكى عنهم دول مؤدبين
الى انا شفتهم بقى
تقريبا كانوا معتقدين فعلا انهم جوة الكباين وان محدش شايفهم فكانوا واخدين راحتهم على الاخر
على الاخر اوى يعنى مش نص نص

سلام
اختك خيخة

NIDAAL .R said...

فهد /
هههههه انا لسعت يا فهد خلاص
بجد خلاص .. فاكر لما كنا بنقاوم المظاهر الغلط و الحاجات السلبية كنت بحس انها بتيجى بنتيجة عكسية
فقولت اكيد لو انا خد موقف سلبى ممكن يجى برده بنتيجة عكسية و اى حاجة تتغير
مؤسسة .. بهتيم .. دائرى ..مؤسسسسسسسسسسسسااااااااا
...........
همس الاحباب /
يا باشا الى بيحصل فى البلد خلانى خلاص لسعت
عقلى مش قادر يستوعب حراااام
و بعدين نرجع نقول ليه الشباب بتشرب مخدرات مهو من الى بيشوفوه و الى عايشينه بدل ما يلسعوا زى كدة
..............
يونيك /
الاسم ده مش غريب عليا
كسوف ..كسوف شوفته فى حتة قبل كدة بس القطر داسه قام سليم راحت عربية نطت من فوق السور خبطته
نصيبه كدة بقى الله يرحمه و يحسن اليه
.............
خيييييييييييييخة /
أختى ..ايه ده انتى بتتكسفى بجد
مش عارف ليه مش مصدق مع انى بقالى نص ساعة بقنع فى نفسى لكن ابداً
عارفة يا خيخااااا
انا بفكر اعمل مدونة مخصوص للكلمات الخارجة المعبرة عن موقف ما ....الابيحة يعنى ...افكارى غريبة و منحرفة اوى اليومين دول.. وفيها ايه يا خيخة انهم يفتكروا انهم جوا الكابينة انتى عايزة تلجمى خيال الشباب الواسع شباب جرئ يا خيخة ..علشان لما يقف قدام واحد فى الحرب يبقى جرئ عليه و يموته انتى مش فاهمة انتى ده تفكير مستقبلى للمدى البعيد
شرفتى مدونتك يا خيخاااا
تحياتى ليكوا كلكوا
نضال

Unknown said...

بالرغم من اني ف امتحانات و مش بدخل علي بلوجات
لكن لانك بعت العنوان مع اللينكات
انا اتشديت للعنوان ده بالذات
و عشان كده أحب أقولك المشروع ده من انجح المشروعات
اللي الحكومه هتجيب منها اللي يعدي المليونات
و شكرا علي هذه الاقتراحات

ندخل بقي في الجد
عاوزه أقولك ان الموضوع ده من أهم الموضوعات

يييييييي
لسه برضه بكتب بنفس النهايات:)
لووووول

بس عاوزه أقولك موقف شخصي
انا لاني مش من سامني الجيزه و لا من اللي بيعدوا علي قصر النيل و انت عارف كده برضه
لكن مبروحش هناك الا في المناسبات بس يعني بيبقي عيد ميلاد حد من اصحابي في مركب علي النيل من اللي بتتأجر دي :]
حاجه كده علي الضيق

لووووول
بس كنت بشوف مناظر علي الكورنيش اييييييييه
الجمال و الحلاوه دي؟
و ببقي دمي بيغلي
نفسي أجيب البنت من شعرها و أقولها انت عبيطه يا بت انتي
و لا هابله و لا ايه ؟
بجد اغلب البنات دي بتبقي مضحوك عليها لانها يا إما بتبقي اتربت في مجتمع مغلق متعاملتش مع الجنس الاخر .. يا إما بتبقي مضحوك عليها بكلمتين جامدين ووعدين من اللي هما مفيش غيرك ف حياتي
و انا حياتي من غيرك من غير طعم
علي أساس انها كيس ملح بيجيبه من السوبر ماركت

ربنا يشفي مرضانا و مرضي المسلمين

أه و نسيت أقول

و العجيب و الطريف انها بتبقي محجبه
و دي مصيبه
كبيره جدا .. و منهم اللي بتبقي لابسه إسدال كمان
ربنا يستر و مافيس منهم منقبه و تلبس كده
((أنا محجبه و أفتخر بحجابي بس انا محجبه الحمد لله الحجاب اللي هو حجاب بمعني الكلمه))
ربنا يرحمنا جميعا .. الحمد لله اني مش ساكنه قريب من هناك و لا بعدي علي هناك و لا بروح هناك كان زماني عامله بتاع 45 او 46 محضر ضدي لاني حاولت امنع المهزله دي


شكرا علي الموضوع
و هي دي الموضوعات و لا بلاش

ميس دوت

حاجات جوايا said...

استغفر الله العظيم
من علامات القيامة تفشى الزنا فى الطرقات
وده بيحصل كتير حاليا وخصوصا فى المدن الكبيرة
الحمد لله معندناش كده خالص
ربنا يديمها نعمة
ويهدى شباب المسلمين

ملحوظة صغيرة
انت بتقول :

حاجة كدة بسم الله ما شاء الله تفتح النفس .. مواضع ايادى الى حد ما فى وضع الطوارىء

أعتقد ان حرام نقول بسم الله ما شاء الله على حاجة حرام ومقرفة بالشكل ده

دمت بخير

Unknown said...

لما كنا ماشيين مع بعض وقولتلى على فكرة البوست ضحكت من جوايا على فكرتك بس مكنتش متخيل انك هتطلعه كدهبوست هايل بس ياريت اللى يكون فى حد يفهم ويحس

تحياتى

NIDAAL .R said...

miss dot /
و الله يا ياسو انا اكتر حاجة بتضايقنى انهم محجبات وفيهم لابسين اسدال
و انا مش معاكى فى نقطة ان معظمهم بيبقى مضحوك عليهم
مافيش حد عبيط
ده انا خايف لتكون البنات الى الى بتاكل بعقل الولاد حلاوة
..........
sally /
اولاً شكراً لتشريفك مدونتى
ثانياً :
انا لا اقصد اى شىء من قولى بسم الله ما شاء الله الا انى بتريق على الوضع الى وصلنا ليه دلوقتى
.........
هيثم الدهشان /
ليش ما كنت متخيل يا راجل
ده احنا قولنا كلام لو كنت كتبته هنا
انت عارف كان ايه الى هيحصل
تحياتى ليكو
و مافيش داعى للتصفيق العالى اوى ده
فيه ناس جنبنا برده"انا متواضع برده"
نضال

سنووايت said...

الموضوع ملوش علاقة ببلد اسلامية ولا حكومة اسلامية دي اخلاقيات مسلم , كل واحدا عارف ايه الحلال وايه الحرام وايه الصح وايه الغلط , مش معني ان فيه مجموعة منحرفة اننا نوجه اللوم علي البلد والحكومة , يعني لو شفت نفس المناظر علي كورنيش بحيرة ميتشجن من مسلمين كان هيبقي عادي؟!!! لأ طبعاً مش هيبقي عادي لأنك لو مسلم سواء في بلد مسلم بلد كافر هتبقي نفسك.

عايز تلوم حد لوم اللي قاعدين دول علي الكورنيش, لوم الاهالي اللي ما بقوش فاضيين يربوا , لوم المدارس اللي اصبحت وزارات اللا تربية واللاتعليم ودا بسبب ان محدش بقي يراعي ربنا في تصرفاته وفي شغله وابسط حاجة نلوم الحكومة هي الحكومة هتمشي ورا الناس في الشارع تقولهم احترموا نفسكوا؟! , ولو اني اتضايقت من كلامك واقتراحك لان الزنا كلمة كبيرة اوي مش من المفترض اننا نلقي اتهامات بيها ولو حتي كاشارات من بعيد زي كباين و مرافق وحاجتك والكلام دا.
واذا كانت الحكومة حتي هي السبب في ا الشباب مش لاقي ياكل ومش عارف يتجوز لكن لو فيه دين صح واخلاق صح وتربية صح ماكنتش شفت المناظر دي.
ربنا يهدي المسلمين في كل مكان ويسترهم في الدنيا والاخرة

Empress appy said...

بص يا نضال
بما انى اساسا بقيت اكرهه فكرة الكورنيش مع ان النيل ده من اهم الاماكن التحفه فى مصرى ولما مرة رحت هناك وقعدت قاعده حلوه حسيت انى يععععععععع بيئه متزعلش لان اللى شوفته زفت ونيله طبعا مش شوفت اللى انت بتقول عليه خالص فى المكان ده
بس المشكله ان ممكن يككونوا اتنين مخطوبين فده عادى يخرجوا يتفسحوا براحتهم بس بأدب انما الاشكال الضاله التانيه فبجد بيبقى نفس الواحد يديهم باللى فى رجله
وبعدين كباين ايه دول يتعمل ليهم كماين ههههههههههه
الاكتر بقى يا نضال زى ما استاذ احمد على قال البلد كترت فيها مظاهر الاسلام انما قلت اخلاق المسلم
تركيا مسلمين بس فيها بلاوى وشفتها بعينى
يعنى الموضوع مش بلد اسلاميه او غيره قد ما هى اخلاقنا احنا
افهمت حاجه
وثانيا مش انا قايله ان موضوع التصوير ده عيب هاااااااا مش بتسمع الكلام ليه بقى
انت مش شوفت بوست ومن التكنولوبيا ما قتل وانا عملت ايه فى العسكرى علشان قفشته بيصور
عيب نصور حد من غير استأذن لان ممكن حد يكون بيدخل عندك ويعرف بنت من دول وتوديهم فى كلابوش ههههههههههههه بس هى مش باينه قوى عموما
تسلم ايديك يا نضال

الدرعمي said...

كباين كمان ؟

هي ناقصة ؟

دا احنا كده عنب أوي

يعني عندنا من كل شيئ كان

كمان نزودها بالكباين ؟

ده الواحد خلاص بقى حاسس إن الشعب كان في جرة وطلع لبرة

الكبت الجنسي فجأة انفجر

تحوا الناس لوحوووووش

وربنا يعافينا


تحياتي


آدم

كوارث said...

اهلا يا نضال
دنت طلعت مشكلة يا عم

همممم
هوا فعلاً مبقاش ناقص الا الكباين !

sebofy7alo said...

أول تعليق
أنت معاهم ولا معانا
مشروع زي دة حيجيب ملاييين ومليارات وبعدها محدش حيعرف يستغنى عنة تقوم الحكومة ترفع السعر وتحط ضرائب وهمية وتطلع الناس تعمل مظاهرات
ههههههههههههههههههه
أية اللي أنا بقولة دة
ربنا يستر
بس فكرة مجنونة
sEBOFY7ALO

NIDAAL .R said...

سنووايت /
بصراحة مش عارف اقولك ايه
كلامك تمام و مظبوط الف فى المية
بس انا نفسى يبقى عندنا نظرة ما وراء الحدث او خفايا او احداثيات المشكلة ايه
المشكلة
ان اخلاق الاسلام ضاااعت
أحداثيات المشكلة :
حكومة مستبدة حكمت البلد من سنة 1981 سرقت اموال الناس اغتالت احلام الشباب
كونه يتزوج و ينعم بالاستقرار
فبالتالى : الشباب مبقاش فارق معاهم حاجة و عايزيين فى نفس الوقت يفرغوا رغبات مكبوتة بداخلهم .. شباب و فتيات
يبقى السبب مين فى ضياع الاخلاق
هل هو الانسان ام حكومة الانسان
اتمنى ان وجهة نظرى تكون وضحت لحضرتك و للجميع ..
و ما فى حدا يقولى كل انسان و يتحكم فى ظروفه و هو الى بيخلق ظروفه و الحكايات دى لانها مش واقعية او ممكن تكون فى بلد تانية غير مصر
تحياتى .سنو
نضال

NIDAAL .R said...

آآآآآآبى
نفس الكلام الى قولته لسنووايت برده لحضرتك
يزيد عليه .. انتى عارفة كويس انى قاصد فى تصويرى معظم الصور انى مش بظهر وشوش ولكن بظهر اوضاع فقط
ثم حضرتك قفشتى العسكرى لانك مش بتعملى حاجة و هو لسعت معاه و راح مصور ده تخلف و جهل وسوء استخدام للوبيا
لكنك لو بتعملى حاجة غلط وواحد صورك سورى يعنى مش هتقدرى تتكلمى
و عايز اوضح لسيادتك حاجة يا آآآبى
ان لو واحد وخطيبته عمرهم ما هيعملوا كدة . خليها على الله ده انتى طيبة اوى .... انتى ايه الى جابك البوست ده بس .. خليكى انتى فى الدروس و المحاكم وآآآبى
هانم بتاعتك دى يا آآآبى هانم
نورتينى يا آآآبى
تحياتى
نضال

NIDAAL .R said...

آدم /
نورت البلوج و البلوجات الى جنبه
انت بتقول فيها .. فعلاً الشباب حصر عندهم انفجار جنسى او سعار جنسى لدى الجنسين ..... لما تروح تجيب طن الحديد بـ 8400
عايزك تتخيل الباقى هيبقى بكام و تبيض الشقة بكام و العفش بكام ..خلينا زى ما احنا احسن
.......
كوارث /
هاا عملت ايه النهاردة يا منيل
هههههههههههههههههههههههه
يا عم من بعض مما عندكم ما انت خارب الدنيا ... بقر عليك ههههههه

NIDAAL .R said...

سيبو فى حاله /
طبعاً لما اشوفك فيه كلام تانى و انت عارف ليه يا هندسة
و بالنسبة انا معاكم ولا معاهم
انا مع الى هيجيب الملايين ...خلينا نعيش
هههههههههههههههههههههههههههه
و اا كنت انا صاحب الفكرة .. يبقى المفروض تقول هما معاك ولا معاهم
هههههههههههه
نورتنى يا هندسة
تحياتى

(احمد سكر ) said...

ههههههههه

والله انت عسل يانضال

انا معرفتكش من زمان ليه

انا شاكك ان انا بيروح من ورايا يتعاطى مخدرات او يشم كللاه و يصحى تانى يوم

موتتنى من الضحك والله الجمله دى

وكلا كلامك والله

وانا معاك ياباش ف الفكره

نحياتى

اخيك
احمد سكر

Unknown said...

والله لية لا ممكن الحكومة تنفذ الفكرة مهى عايزة تكسب وخلاص
تحياتى

أبو خالد said...

أبنى الحبيب نضال
أنا عارف أنك بتعطى صورة عن واقع مشاهد و الواقع أدهى و أمر ..
و لكن إقامة أكشاك هو حض على الرذيلة ..
و لو و صلنا لدرجة أكشاك يبقى و ضعنا أنفسنا فى صورة متردية و بعدنا عن جيل يجب إعداده جيل النصرة
و على كل ولد من هؤلاء الأولاد أن يراعى أن الله يراقبه و أنه سيموت و يعرض أمام الخالق فماذا سيكون حاله من هول الموقف ..
يجب على كل شاب أن يحترم شرف و عرض غيره إلا إذا قبل هذا على أخته أو أمه
و لا ننسى قول الله تعالى :
وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ (46
سورة الرحمن
أول زيارة لى و لن تكون الأخيرة
سعيد أنى ألتقيتك

NIDAAL .R said...

مع الاعتذار لسكر و أيوية رد تعليق أبو المدونين اولاً
استاذنا : أ / ابو خالد
كلام حضرتك طبعاً لا جدال فيه
و لكن الحمد لله ان حضرتك عارف كويس انى لا اقصد اقتراح الفكرة عن جد
ولكن من هول ما رأيته سخرت و فكرت فى اختراع شىء يسترهم بدل مهم مفضوحين
ربنا يهدى الجميع
نورت المدونة بنورك يا أبا خالد
...............
سكر :
انا الى ليه مو عرفتك من زماااااااااان
انت عسل و الله ..و شرفت و نورت المدونة
و اتمنى دوام الزيارة
.........
أيوية :
دى لما هتصدق بس انا عايز اروح اسجل برأة فكرة علشان السرقة اليومين دول كترت

šσяšαяαα said...

الكورنيش دا خلاص عليه العوض ومنه العوض
الواحد فعلا لو راكب مواصلة..مش هقولك بيتمشى.. بيجراله ارتفاع فى الفرسة وحرقة اعصاب
العيب فى البنات اللى فاكرة ان دى مقدمة لخطوبة ثم جواز ودا طبعا فى المشمش
والعيب فى الولد اللى فاكر انه يقدر يعمل اى حاجة وناسى ان ليه اخت ممكن تتحط فى الموقف دا برضو لانه كما تدين تدان
والعيب فى اهلهم اللى نايمين على ودانهم وراميينهم للكورنيش

ربنا يعدي الايام دى على خير وبدل مانلاقى كباين نلاقى قوات مكافحة تلوث الاخلاق جاية تلمهم ويعملولهم غسيل وتنضيف وتطهير

وعلى فكرة الصورة دى انت ظالم اوى الناس اللى فيها.. دول باين عليهم ولاد حلال.. بيرفعوهم علشان يقعدوا عالسور
وان شاء الله يقعوا على جدور رقبتهم ومايلاقوش اللى يجبسها